زیارت عاشورا پوستر و تیزر اکران خیبر + چند نکته :: جشنواره مردمی فیلم عمار در استان قم

جشنواره مردمی فیلم عمار در استان قم

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

پوستر و تیزر اکران خیبر + چند نکته

يكشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۰۲:۴۷ ب.ظ

اکران مردمی یعنی اکران توسط مردم هر جا که بتوان عده ای را برای دیدن فیلم دور هم جمع کرد.درجه اول اهمیت اکران فیلم ارزشی است،در درجه دوم اهمیت گسترش مخاطب است.خواهشمند هستیم مطالب در ادامه مطلب را مطالعه فرمایید

به مناسبت هفته دفاع مقدس سه بسته فیلم توسط دبیرخانه جشنواره عمار برای متقاضیان اکران مردمی فیلم های عمار در این ایام ارسال شد. دوستان اکران کننده می توانند فیلم های بسته های اکران خیبر را در اینجا دیده و متناسب با هر فیلم و زمان آن برنامه ریزی اکران خود را برای این هفته شروع کنند.

چند نکته در مورد اکران فیلم های جشنواره عمار:

1-       شما می توانید تمامی این فیلم ها و یا تعدادی از آنها را (بنابه تشخیص خود و بنابر ویژگی های محل اکران) برای اکران در نظر بگیرید.

2-       این بسته ها بدون هیچ هزینه ای برای شما ارسال شده است. لذا شرعا موظف به اکران هستید و صرفا استفاده شخصی از آنها بدون اکران عمومی فیلم ها، اشکال دارد. اما دیدن شخصی فیلم ها برای برنامه ریزی اکران بلامانع است.

3-       اکران مردمی یعنی اکران توسط مردم هرجا که بتوان عده ای را برای دین فیلم دور هم جمع کرد. درجه اول اهمیت اصل اکران فیلم ارزشی است. درجه دوم اهمیت گستردگی مخاطب است. هر چه مخاطب بیشتری را بتوانیم مصرف کننده محصول فرهنگی حزب اللهی کنیم بهتر است. درجه سوم اهمیت تداوم ارتباط و تداوم مصرف فرهنگی است. هفته دفاع مقدس و اکران خیبر می تواند شروع خوبی برای اکران فیلم در مسجد و محله و دانشگاه و ... باشد، اگر هر هفته هم بخواهید فیلم اکران کنید، محصول با کیفیت و خوب وجود دارد.

4-       گسترش اکران های مردمی مستلزم الگوسازی و ایجاد جذابیت برای این کار است. شما می توانید با عکس ها، گزارش ها، یادداشت ها، بازخوردهای مردمی و تأثیرات اکران فیلم در فضای فرهنگی محل اکران خود به این الگوسازی کمک کنید. تصور کنید اگر 2 نفر از کسانی که در مدرسه اکران می کنند بازخورد نمایش فیلم ها را در مدرسه و روحیه بچه ها مکتوب کنند و یا خاطرات اکران شان را بنویسند چه جذابیتی برای هزاران مدرسه دیگر ایجاد می کند.

5-       یکی دیگر از دستاوردهای گزارش ها و بازخوردهای اکران های مردمی، مردمی نگه داشتن هنرمند است. مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران و برگزیدگان جشنواره عمار در اسفند ماه 91 گفتند شما به هنرمند فحش بدهید اما بایکوت اش نکنید
شما به عنوان یک اکران کننده، یکی از مهم ترین دستاوردهایتان این است که هنرمند و فیلم ساز سینمای انقلاب را از بایکوت خارج می کنید. هنرمند هر چه بیشتر نظرات مخاطبین را ببیند و متوجه شود که اثرش به نمایش درآمده و از اصفهان تا خرمشهر، از کرج تا بیرجند فیلم اش را دیده اند و درباره اش ولو پیامکی زده اند انرژی می گیرد و نظرات و سلایق مخاطبین اش را در کارهای بعدی خود دخالت می دهد. این یعنی شما به عنوان اکران کننده حتی در تولید اثر هم تأثیر گذارید.

6-       برای انتقال نظرات مخاطبین به فیلم سازها فکر کنید. ما راه هایی به ذهن مان رسیده و تجربه کرده ایم. شاید راه های شما راحت تر و مفیدتر باشد.
الف) اول هر فیلم نظرسنجی در مورد فیلم قرارداد با شماره پیامک 30001801 . شاید راحت ترین راه این باشد که مخاطبین را ترغیب کنید نظرشان در مورد فیلم را به این سامانه ارسال کنند. از ارسال یکی از اعداد 1، 2 و 3 گرفته تا نقدها و نظرات خود را.

ب) پر کردن نظرسنجی مکتوب و مفصل شاید راه دیگری باشد که اگر مخاطبین شما حوصله این کار را داشته باشند بسیار مفید است.

ج) جلسه نقد و بررسی اثر می تواند در دانشگاه ها و فرهنگسراها و یا جاهای دیگر برگزار شد. فیلم، صوت و یا مکتوب نظرات مفید است.

د) اگر کسی از مخاطبین دست به قلم است و می تواند نظر خود درباره اثر را مکتوب کند از او بخواهید این کار را انجام داده و متن اش را برای دبیرخانه ارسال کند.

ه) نقد سینمایی و بررسی فرمی و تکنیکی اثر یکی از وجوه بررسی و نقد فیلم است. یکی از وجوه مهم نقد فیلم، نقد و بررسی فیلم از منظر محتوایی و مضمونی است. ممکن است شما با محتوای فیلمی موافق نباشید. شاید با دیدن فیلم به یاد خاطره و سوژه ای افتاده باشید که به این فیلم و سوژه اش شباهت دارد، ممکن است خاطره ای و حرفی به ذهن تان رسیده باشد. تمام این انواع نقد، فارغ از محتوایشان یعنی فیلم دیده شده و درباره اش بحث شده. چه نقد مثبت باشد چه منفی. از بحث و بررسی اثر استقبال کنید. مکتوب یا صوتی یا تصویری یا پیامکی یا ....

7-       باید برای همه مخاطبین فیلم داشته باشیم. اگر مخاطبی از فیلمی خوشش نمی آید تقصیر ماست نه مخاطب. نظرات منفی و عدم اقبال مخاطبین به یک فیلم به اندازه اقبال بیننده ها مهم است و قابل بررسی و قابل برنامه ریزی

8-       بسته های اکران مردمی امروز برای اکران کننده ها ارسال شد. لطفا بسته ها به دست تان رسید از طریق پیامک عبارت "خیبر دریافت شد"  به 30001801 اطلاع دهید.

9-       پوستر و تیزری برای اکران خیبر طراحی شده است. می تواند در تبلیغات کمک تان کند. تیزر را می توانید ابتدای اکران تان پخش کنید تا مخاطبین با فیلم های دیگر اکران خیبر آشنا شوند.


دانلود پوستر اکران خیبر

دانلود تیزر اکران خیبر (با حجم 61 مگابایت)

دانلود تیزر اکران خیبر (با حجم 14 مگابایت)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۲۴
ammarqom

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.