زیارت عاشورا سوسوی فانوس های عمار در ظلمات سینما!/مهدی خداپرست :: جشنواره مردمی فیلم عمار در استان قم

جشنواره مردمی فیلم عمار در استان قم

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

سوسوی فانوس های عمار در ظلمات سینما!/مهدی خداپرست

دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۲، ۰۹:۱۷ ب.ظ



مردمی کردن هنر به ویژه سینما و خارج کردن آن از فضای انحصاری ، تقویت و فعال سازی ظرفیت های مغفول هنری در راستای اهداف انقلاب اسلامی ، برنامه ریزی برای رویش نیرو های جوان و با استعداد در عرصه سینما و بهره برداری از رسانه سینما برای انتقال دغدغه های دینی وانقلابی از مهم ترین اهداف این جشنواره هستند.


 در کشور ما پس از انقلاب اسلامی یکی از چشم انداز ها حرکت به سمت و سوی سینما و تلوزیوناسلامی بوده است اما متاسفانه به دلایل مختلف که جای بحث جداگانه دارد صنعت فیلم سازی و سینما در کشور به سمت فاصله گرفتن از دین و ارزش های دینی حرکت کرد و روز به روز عناصر مذهبی و انقلابی دراین عرصه به حاشیه رفتند و گونه ای انحصار در سینما شکل گرفت.

در این میان و بعد از تلنگری که فتنه 88 به بدنه ی نیرو های دغدغه مند فرهنگی انقلابی وارد کرد ؛ این احساس در میان این نیرو ها به وجود آمد که باید عمار گونه به وسط این میدان مهم بیایند و لذا جشنواره ای را با عنوان جشنواره مردمی فیلم عمار راه اندازی کردند. مردمی کردن هنر به ویژه سینما و خارج کردن آن از فضای انحصاری ، تقویت و فعال سازی ظرفیت های مغفول هنری در راستای اهداف انقلاب اسلامی ، برنامه ریزی برای رویش نیرو های جوان و با استعداد در عرصه سینما و بهره برداری از رسانه سینما برای انتقال دغدغه های دینی وانقلابی از مهم ترین اهداف این جشنواره هستند.

رهبر انقلاب در اولین روز از اسفند ماه 91 با دست اندرکاران این جشنواره مردمی دیدار داشتند. ایشان در این دیدار توجه به موضوع دین و معارف دینی و انقلاب اسلامی و ارزش های آن را دراین جشنواره اقدامی مبارک خواندند و تاکید کردند که جوان های مومن ، با طراوت و دارای نگاه نو و همت بلند موتور محرک برای حرکت روبه جلو هستند و پیشکسوتان باید با بیان تجربیات خود و تربیت نیرو های جدید به این حرکت شتاب بیشتری دهند.ایشان فرمودند:«اصلاح این عرصه نیازمند اصلاح مبانی ورودی ان است» و تاکید کردند تحول در سینما و تلوزیون بدون اصلاح پایه های عقیدتی علوم انسانی غربی امکان پذیر نیست و اصلاح این ها در گرو ارتباط موثر با حوزه های علمیه و علمای دین است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۱۹
ammarqom

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.