زیارت عاشورا جشنواره عمار ، عملیات والفجر فرهنگی است/نشست اکران کنندگان خراسان :: جشنواره مردمی فیلم عمار در استان قم

جشنواره مردمی فیلم عمار در استان قم

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

به گزارش عمارفیلم از سایت ستاد اکران های مردمی خراسان، نشست هم اندیشی فعالان و اکران کنندگان جشنواره فیلم عمار روز پنجشنبه 24 اسفند ماه سال 91 با حضور جمعی از اکران کنندگان سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با حضور وحید جلیلی برگزار گردید.

به گزارش ستاد اکران های مردمی خراسان، نشست هم اندیشی فعالان و اکران کنندگان جشنواره فیلم عمار روز پنجشنبه با حضور جمعی از اکران کنندگان سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی برگزار گردید.

در این نشست،‌ ابتدا احسان مینایی راد،‌ دبیر ستاد استانی اکران ها، پیرامون اهمیت اکران های مردمی در جشنواره فیلم عمار گفت:«همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار دست اندرکاران جشنواره عمار بیان کردند، بهترین تشویق برای یک کارگردان و صاحب اثر هنری، دیده شدن اثر اوست. در واقع همه شما اکران کنندگان عزیز مشوقی برای هنرمندان انقلابی و حزب اللهی می باشید و با هر اکران تشویق و انگیزه ای برای ساخت اثرهای انقلابی ایجاد می کنید.»

در ادامه نشست، حجت الاسلام حجتی نیا، امام جمعه شهرستان دررود و از اکران کنندگان مردمی فیلم عمار، درباره ضرورت ساخت فیلم های ارزشی و نگاه تخصصی به این عرصه، توضیحاتی بیان کردند.

از دیگر افرادی که در این نشست سخنرانی کرد،‌ محمدمهدی خالقی،‌ مستندساز و کارگردان «پوستین وارونه» بود. وی به ظرفیت هایی که برای اکران های مردمی وجود دارد اشاره کرد و گفت:« حرکت جشنواره عمار از نوع همان حرکت اوایل انقلاب است که فیلم ها و آثار کارگردانان در جمع مردم و در مساجد و مکان های عمومی نمایش داده می شد و مردم استقبال می کردند، این پیوند بین هنر و مردم به این طریق بسیار مهم و باارزش است.»

در ادامه برنامه، اکران کنندگان در قالب کارگاه های آموزش اکران،‌ به بحث و تبادل نظر و تجربیات پیرامون اکران های مردمی فیلم ها، پرداختند. این کارگاه ها با حضور وحید جلیلی-مسئول شواری سیاستگذاری جشنواره عمار- برگزار گردید،‌ بعد از کارگاه ها،  وی به پرسش های اکران کنندگان مردمی درباره جشنواره فیلم عمار پاسخ داد.

 

قسمت پایانی برنامه،  سخنرانی جلیلی درباره جشنواره عمار و اکران های مردمی بود.

عناوین سخنان جلیلی در ادامه آمده است:

-          متاسفانه با همه تاکیداتی که مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، طی چند سال گذشته داشته ند، ما هنوز دچار عقب ماندگی جدی هستیم.دستگاه های رسمی با در دست داشتن پول  و امکانات، در استفاده از ظرفیت های فرهنگی جامعه نمره قبولی نمی گیرند. در واقع باید دید از داشته های فرهنگی چقدر استفاده کردیم.

 

-         یک وقت هست شما می گویید"ما باید به فلان جا برسیم" این جمله ایده آل و آرمانی است،‌ اما یک وقت شما "می توانستید" فلان جا باشید،‌ ولی وقتی نگاه می کنید می بینید خیلی عقب تر از جایی هستید که می توانستید باشید،‌ باید دید دلیل این چیست! وضعیت ما در حوزه فرهنگ در جمهوری اسلامی الان اینگونه است.

 

-         تهدید محوری استراتژی غلط مسئولین فرهنگی در جمهوری اسلامی است. این مقدار که بر روی نقاط قوت دشمن کار کرده اند از نقاط قوت و فرصت های فرهنگی که جمهوری اسلامی بوجود آورده است غافل اند.  یکی از ویژگی های شاخص جشنواره عمار همین فرصت شناسی و شناساندن ظرفیت های مغفول و پنهان است.

 

-         جشنواره عمار ، عملیات والفجر فرهنگی است. باید به این مساله و فعالیت مانند یک عملیات نظامی نگاه کنیم،‌ قرار نیست مثل آقایان، فقط فکر کنیم و برنامه ریزی کنیم، فکر به جای عمل!

 

-         سال اول که گزارش جشنواره عمار را خدمت رهبر معظم انقلاب بردیم سه کلید واژه دادند و فرمودند روی این ها کار کنید :  ابتکار /  شجاعت / توانایی

 

-          اکران ها طوری باشد که به هر نحوی که خیر جشنواره به کسی برسد حتی یک نفر. شما اکران کنندگان در هر جایی که هستید بایستی جهانی فکر کنید و منطقه ای عمل کنید،‌این یکی از مهمترین ویژگی های نسل اول انقلاب بود. در عملیات فرهنگی هم مانند تمام فعالیت های دیگر،  توکل و اخلاص لازمه اصلی است.

 

 

گزارش تصویری مراسم را می توانید در ادامه ببینید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۰۸
ammarqom

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.