زیارت عاشورا پیشرفتهای علمی کشور و عمار :: جشنواره مردمی فیلم عمار در استان قم

جشنواره مردمی فیلم عمار در استان قم

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

پیشرفتهای علمی کشور و عمار

پنجشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵ ب.ظ

نادر طالب‌زاده درباره فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنریبا موضوع پیشرفت‌های علمی جوانان ایرانی، گفت: یکی از سیاست‌های اصلی جشنواره فیلم عمار این است که آن دسته از پروژه‌های سینمایی را که مددرسان انقلاب اسلامی است، حمایت کند…

دبیر جشنواره فیلم عمار از اضافه شدن بخشی با موضوع پیشرفت‌های علمی بنا به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مشهد، در این جشنواره خبر داد.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم عمار طی سال‌های گذشته در تلاش بوده تا تمامی پیشرفت‌های علمی، پژوهشی و اقتصادی ایران را به گونه‌ای در جشنواره مدنظر قرار دهد تا به نوعی حامی حمایت‌گران انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر باشد.

کارگردان سریال “بشارت منجی” با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری برای بسیاری از هنرمندان انقلابی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و آن را سرلوحه فعالیت های خود قرار می‌دهند، گفت: بی‌شک تا امروز گروه‌هایی از مستندسازان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، برنامه‌هایی را درباره دست‌آوردهای علمی ایران در دستور کار خود قرار داده‌اند. همچنین فیلمسازان جوان نیز در این زمینه تولیدات زیادی در دستور کار خود قرار خواهند داد.

طالب‌زاده در پاسخ به اینکه سینمای ایران را در سال ۹۱ نسبت به انتظارات رهبری چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: متاسفانه ما در زمینه تربیت نیروی مستعدی که انقلاب برای آنها دغدغه و موضوع مهمی باشد، موفق نبودیم. در واقع بسیاری از دانشگاه های ما در زمینه سینما دست به تربیت نیرو زده‌اند اما انقلاب اسلامی چندان برای آنها مسئله نیست.

وی توضیح داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، درصدد هستیم تا شبکه قدرتمندی را در زمینه تربیت سینماگران انقلابی فعال کنیم، البته سابقه چنین فعالیت‌هایی را در کشورهایی چون لبنان و افغانستان داشته‌ایم که با موفقیت همراه بوده است.

دبیر سومین جشنواره فیلم عمار با بیان این که برای رسیدن به آن چه که مد نظر مقام معظم رهبری در سینما است، باید سازندگان آثار خود را تغییر دهیم، ادامه داد: کسانی که تا امروز فیلم می‌ساختند، همچنان به ساخت آثار سینمایی خود ادامه دهند، اما باید برای رسیدن به نظرات مقام معظم رهبری، نیروی انسانی تربیت کنیم. نمی‌توان ساخت فیلم‌های انقلابی را به دست افراد سکولار سپرد. این دسته اگر هم بخواهند فیلمی بسازند، به نفع آن طرفی‌ها خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب دیروز اول فروردین‌ماه در مشهد در سخنانی فرمودند: “یعنی همین سالی که خواستند بر ملت ایران سخت بگیرند، جوانان عزیز ما، دانشمندان ما ماهواره‌ی ناهید را به فضا فرستادند؛ کاوشگر پیشگام را با موجود زنده به فضا فرستادند؛ جنگنده‌ فوق پیشرفته ساخته شد. اهمیت هر کدام از اینها به قدری است که جا دارد یک ملت برای هر یک از اینها اظهار خوشحالی و خرسندی کند، برایش سرود بسازند، جشنواره درست کنند.

کارها چون متراکم است، درست تبلیغ نمی‌شود و خبررسانیِ کاملی هم انجام نمی‌گیرد. وقتی که این موجود زنده به فضا فرستاده شد و سالم برگشت، آنقدر این قضیه برای دانشمندان دنیا و ناظران بین المللی تعجب‌آور بود که اول انکار کردند؛ ولی بعد که دیدند چاره‌ای نیست و حقایق و نشانه‌های درستی و واقعیت را مشاهده کردند، مجبور شدند که قبول کنند.”

منبع: خبرگزاری مهر

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۰۸
ammarqom

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.