زیارت عاشورا گزارش کامل اکران در حوزه علمیه معصومیه قم :: جشنواره مردمی فیلم عمار در استان قم

جشنواره مردمی فیلم عمار در استان قم

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

گزارش کامل اکران در حوزه علمیه معصومیه قم

چهارشنبه, ۶ دی ۱۳۹۱، ۰۹:۰۷ ب.ظ

سومین جشنواره فیلم عمار در قم، پایتخت علمی فرهنگی انقلاب اسلامی، از روز سوم دی91، ساعت هجده هم‌زمان با تهران با حضور پرشور طلاب جوان و انقلابی حوزه های علمیه قم آغاز به کار کرد.در ادامه گزارش کامل این اکران را ببینید.


در شب نخست‌‌،ده اثر از آثار رسیده به جشنواره به نمایش درآمد. پخش آثار جشنواره عمار در روزهای یکشنبه و دوشنبه در مراکز علمی فرهنگی شهر مقدس قم پیگیری شد. چهارشنبه ششم دی اختتامیه جشنواره از ساعت هجده در سالن همایش‌های مدسه علمیه معصومیه با پخش آثاری همچون،«مادران ابر» و انیمیشن «نبرد خلیج فارس» شروع شد.


سپس آقای امیرگان، جانشین بسیج مدرسه معصومیه، توضیحاتی درباره سومین جشنواره فیلم عمار در قم ارائه کرد. وی جشنواره فیلم عمار را تلاشی در جهت صدور فرهنگ انقلاب اسلامی و همایت از فعالان مردمی جبهه فرهنگی‌ـ‌هنری انقلاب اسلامی دانست و بر ضرورت حمایت حوزه‌های علمیه و طلاب انقلابی از حرکت‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تأکید کرد.

یکی از بخش‌های جذاب اختتامیه گفت‌وگو با «هرمان فوگل»، یکی از جوانان تازه مسلمان اهل شیلی و فعال در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در جهان بود. هرمان، جوان بیست‌و‌هفت ساله‌ای است که توسط مطالعه آثار ترجمه شده از بزرگانی همچون شهید مطهری و آیت‌الله مصباح یزدی به اسلام و انقلاب اسلامی گرایش پیدا کرده داست. وی که در انگلستان و ژاپن به تحصیلات عالی در رشته فیزیک مشغول است، حرکتی همچون این جشنواره را شگفت‌انگیز دانسته و استمرار چنین حرکاتی را در جهت صدور انقلاب اسلامی و آشنایی مردم جهان با تنها انقلاب داراری ایدئولوژی و اسلام ناب مؤثر دانست.


مهمانان حاضر در جلسه سردار نصری، فرمانده مرکز بصیرت ناجا، طلاب و فضلای حوزوی و دانشگاهی، دبیران تشکلات دانشجویی قم، خانواده‌ها و اقشار مختلف بودند.

در پایان جلسه پس از مستند آخوند چینی،از آثاری همچون «اخراجی‌های چهار»، «آخوند چینی»، «ننه قربون» و «مادران ابر» از سوی مسئولان جشنواره و مخاطبان تجلیل شد. پخش مردمی جشنواره تا روز نهم دی در مراکز فرهنگی و مردمی در قم ادامه دارد.

از نکات قابل توجه این جشنوراه آشتی بسیاری از طلاب جوان با سینما و روزنه امیدی از توانایی سینمای انقلاب اسلامی در دل طلاب جوان و انقلابی بود.






گفت‌وگو با «هرمان فوگل»، یکی از جوانان تازه مسلمان اهل شیلی



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۰۶
ammarqom

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.